ZaZ na Bali

Blog o životě na Bali a Novém Zélandu

Mallorca

4 září 2016 Žádné komentáře

Když jsme byli se Zbyňkem před pěti lety na dovolené na Mallorce, tak jsem ještě netušila, jak si později toto místo zamiluju.

DCIM100GOPROG0670538.

V létě 2015 jsem se na Mallorcu vydala na tři měsíce jako au pair. Bydlela jsem ve středu ostrova v městečku Sineu, kde jsem dostala příležitost poznat všední život místních obyvatel bez přílišného zásahu turistického ruchu, jako je tomu v přímořských oblastech. Měla jsem štěstí na pohodovou normální rodinu se smyslem pro humor a vychovanými dětmi. Starala jsem se o dvě úžasné holčičky a moje práce spočívala zejména v chytání bronzu u bazénu. Seznámila jsem se také s ostatními au pair, které bydlely přes léto v Sineu a společně jsme vyrážely na různé výlety.

DCIM100GOPROG0340350.

V srpnu jsem dostala pár dní volna a mohla tak přivítat na letišti Zbyňka, se kterým jsme se přes airbnb ubytovali v hlavním městě ostrova Palma de Mallorca. 14. srpna se v Sineu každoročně slaví festival Much. Tisíce lidí, zejména místních ze Sineu, se obléknout do růžové barvy, která je pro tento den typická, a ve 35 stupňovém horku zaplní ulice města a tancují, pijí, jedí, zpívají a užívají.

DCIM100GOPROG0033361.

V Sineu se nahromadí množství pozitivní energie a všichni se velmi dobře baví. Muchu předchází týdny příprav a nejrůznějších aktivit, které připomínají atmosféru městečka Starshollow ze seriálu Gilmorova děvčata.

Potřetí jsem se na Mallorcu vydala letos v lednu na prodloužený víkend, protože se mi stýskalo po rodině a navíc jsem sehnala super levné letenky. Počasí na koupání sice nebylo, ale i tak je španělská zima mnohem příjemnější než v Čechách.

mallorca leden

Víkend jsem strávila s rodinou a v pondělí jsem se vydala na výlet do Palmy. Bavilo mě procházet se podél moře a uličkami hlavního města. Naobědvala jsem se v pestrobarevné lehce kýčovité restauraci Coto, kterou jsme si v létě se Zbyňkem oblíbili kvůli výbornému jídlu, sympatické obsluze a interiéru. Shodli jsme se, že až si jednou otevřeme restauraci, tak Coto na plaza de Dressana pro nás bude inspirací :).

coto bar web bar-coto.com

Čtvrtý a zatím poslední (i když určitě ne poslední) výlet na Mallorcu jsem dostala od Zbyňka jako dárek k narozeninám. Rozhodli jsme se vyrazit na dovolenou v srpnu s mým šestnáctiletým bráchou a jeho stejně mladým kamarádem. Protože šetříme na Zéland, chtěli jsme cestu pojmout trochu low cost, což na předražené Mallorce není jednoduché. Ubytování jsme ale díky kontaktu od mallorské rodiny sehnali přímo v Sineu a za rozumné peníze jsme měli pronajatý celý dům.

Nejvyšší položkou rozpočtu byly letenky, které jsou v letní sezóně velmi drahé. Koupili jsme si tedy levnější variantu letu na Mallorcu jen s příručním zavazadlem a s přestupem v Kolíně nad Rýnem, čehož jsme zpětně hořce litovali. Do Kolína jsme měli letět z Prahy v sobotu ráno, ale tento plán nám doslova na poslední chvíli (v pátek večer) překazila zpráva o zrušeném ranním letu. Vrácené peníze za letenku nám byli v tu chvíli na dvě věci, protože jsme potřebovali být v sobotu v poledne na druhé straně Německa až u belgických hranic, abychom se dostali na Mallorcu a nepropadla nám další letenka. Měli jsme totiž lety koupené zvlášť, takže jsme neměli nárok na kompenzaci z důvodu zrušeného prvního letu. Začali jsme tedy v pátek v 10 večer vyhledávat nejrůznější možnosti, jak se dostat během následujících 14 hodin do 800 km vzdáleného Kolína. Ukázalo se, že i kdybychom si pěkně připlatili, tak letadlem nebo vlakem nestihneme být na německém letišti včas. Plán zněl tedy jasně – sehnat někoho s autem, kdo nemá na sobotní noc a den lepší plán než jet do Kolína a zpátky. Zbyňkův brácha, který v tu chvíli seděl v hospodě, sice lepší plán měl, ale rozhodl se, že naši dovolenou zachrání a na letiště s námi pojede!

Po srdečném uvítání s rodinkou v cílové destinaci na letišti Palma de Mallorca jsme se vydali směr Sineu, ubytovali se a odpočinuli si po dlouhé cestě, protože další den nás čekal růžový festival Much. Festival i celý pobyt jsme si moc užili. Měli jsme od rodinky půjčené auto a mohli tak projezdit ostrov křížem krážem. Většinou jsme jezdili na pláže a jeden den jsme si udělali výlet do hor, které lemují západ ostrova.

DCIM100GOPROG0440479.

Protože nemáme rádi turistické přeplněné pláže, Honza, můj mladší brácha, vygooglil, že nejlepší bude, když se vydáme na pláž s názvem es Coll Baix. Zadali jsme tedy název do navigace a vydali se směr avizovaná krásná panenská pláž bez lidí. Když jsme se blížili k cíli, silnice začínala být horší a horší s velkými dírami a utrženými krajnicemi, až jsme raději zaparkovali a vydali se pěšky. Cesta po pár minutách připomínala vysokohorskou turistiku, na což jsme v gumových žabkách, s ručníkem přes rameno a plážovými taškami se svačinou, vůbec nebyli připraveni. Na pláž jsem dorazila úplně vyčerpaná. Při pohledu na krásné průzračné moře a výhled na okolní skály a přírodu, jsem však na tu úděsnou cestu brzy zapomněla. Dokonce nás na pláž přišly pozdravit horské kozy, které se, na rozdíl od nás, vydaly zkratkou přímo po skále dolů. Jedna koza ochotně pózovala a mohly jsme si tak spolu udělat selfie :).

foto koza

Když Honza vylezl z moře s tím, že ho žahla medúza, první mi prolétlo hlavou, že jestli mu to nějak opuchne a nebude moct chodit, tak se odsud nedostaneme. Naštěstí dobrý, jen to změnilo barvu. Večer jsem mallorské rodince vyprávěla, kde jsme ten den byli. Oni mi skoro ani nevěřili a tvrdili, že na tuhle pláž se dá dostat jedině lodí :).

13934999_1746348728955971_2068134007312846689_n

Cíl na další den jsme si nechali poradit od rodinky. Byla to pláž Cala Na Clara, která se okamžitě stala mojí nejoblíbenější pláží na Mallorce. Přístup na ní byl výrazně jednodušší než předchozí den a krásné tyrkysové moře jsme měli téměř sami pro sebe. Mezi moje další oblíbené pláže na Mallorce patří Cala Mesquida. Jsou zde na rozdíl od předchozích zmíněných pláží, plavčíci, toalety, restaurace, půjčovna šlapadel atd. Sami zde tedy nebudete, ale i tak rozhodně stojí za návštěvu!

Letadlo zpět do ČR (tentokrát přímý let ) nám letělo v neděli v 8:00. Bohužel nás na letiště nemohli hodit rodiče ze Sineu, žádný vlak brzy ráno nejel a taxík by vyšel na šílenou raketu. Tak jsme se rozhodli opět pro dobrodružství a vydali jsme se do hlavního města v sobotu večer posledním vlakem.

DCIM100GOPROG1120655.

Postel je postel, ale nakonec byla ta noc na letišti celkem fajn. Ostatně jako celá tahle dovolená :).