ZaZ na Bali

Blog o životě na Bali a Novém Zélandu

Dovolená, ze které se nevracíme domů

14 února 2016 Žádné komentáře
DCIM100GOPROG0291021.

Právě čekáme na letišti v Taipei na Taiwanu, kde máme 7 hodinovou pauzu před dalším letem, tentokrát už směr cílová destinace Nový Zéland. Jen se stavíme v Austrálii dotankovat.

Máme jeden cestovatelský tip. Pokud poletíte někam s China airlines nebo jinou leteckou společností, kde je možné si předem bezplatně vybrat sedadlo, udělejte to dřív než večer před odletem 🙂 Pokud tedy nechcete se svým cestovním partnerem sedět každý v jiné části letadla. No však jsem spolu teď pořád, žejo 🙂 .

DCIM100GOPROG0351123.

Zpět k našemu thajskému dobrodružství. Přestože má i deštivé počasí na ostrůvku Koh Samet svoje kouzlo, byli jsme rádi, že jsme se v pondělí v poledne probudili do pěkného dne a těšili se konečně k moři. Díky období dešťů není v Thajsku v říjnu moc turistů, tak jsme měli hlavní pláž ostrova téměř sami pro sebe.

DCIM100GOPROG0250969.

V úterý jsme vstali nezvykle brzy, abychom měli dost času prozkoumat celý ostrov na vypůjčeném skútru.

DCIM100GOPROG0291031.

Počasí, jako kdyby vědělo, že jedeme na výlet. Celý den bylo krásně. Koh Samet je taková nudle dlouhá 7 km, takže jsme projeli všechny existující cesty a navštívili nejkrásnější vyhlídky a pláže. My bydleli na severozápadním cípu, asi v nejobydlenější a nejrušnější části ostrova.

Po cestě plné retardérů, kde nebylo možné jet více než 35 km/h, jsme dorazili až na jih ostrova, na krásnou vyhlídku s houpačkou ❤. Další houpačky jsme objevili na osamocených plážích v zátokách na východním pobřeží. Úplně jako v ráji.

Zajímavostí ostrova jsou také různé sochy. “Drahý, co tam mám napsat o těch sochách?” “Napiš třeba, že chrání ostrov před zlými duchy.” Takže tak 😀

Přistihli jsme se, že Thajsko často srovnáváme s Indonésií, konkrétně s ostrovy Bali a Gili, které jsme navštívili před dvěma lety. Tropické teploty, nádherné pláže a levné jídlo, to jsou pozitiva, které z našeho pohledu obě země spojují. Balijci nám ale přišli dobrodrdečnější a takoví větší pohodáři než Thajci.

Co je také zvláštní, tak v Thajsku se téměř nesmlouvá. Řeknou cenu a buď chceš nebo nechceš. Naproti tomu na Bali se daly ceny usmlouvat na úplné minimum. Jo a helmy! Na Bali jsme museli na skútru jako turisté nosit helmu pod hrozbou pokuty a v Thajsku asi ani nevědí, co to helma je 🙂

Středa byla opět deštivá. Chytli jsme slejvák zrovna ve chvíli, když jsme byli na procházce. Museli jsme cestou zpět přejít vyplavenou ulicí tak, že jsme se brodili po kolena v hnědé vodě. No dobrodrůžo! Zbytek dne jsme odpočívali na pokoji a nabírali síly na další dny – přesun zpět do Bangkoku a poté na let Zéland.

Za chvíli jdeme do letadla, tak zatím :). Příště už od protinožců!